année académique
2025-2026

Titulaire(s) du cours

Simon O'Donovan (Coordonnateur), David Albert BEST et Hugh MURPHY

Crédits ECTS

5

Langue(s) d'enseignement

anglais, français

Contenu du cours

Approche modulaire qui vise le développement de la capacité de rédiger des textes écrits et à s'exprimer à l'oral sur des sujets d'intérêt économique.
Modular approach which aims to develop the ability to write written texts and to express oneself orally on subjects of economic interest.

Objectifs (et/ou acquis d'apprentissages spécifiques)

Développement des compétences fonctionnelles en anglais.
Development of functional skills in English.

Pré-requis et Co-requis

Connaissances et compétences pré-requises ou co-requises

LANG-S201

Anglais II 

Cours pré-requis

Méthodes d'enseignement et activités d'apprentissages

Apprentissage centré sur les 4 compétences linguistiques. Travaux de groupes, présentations orales, exercices de rédaction.

Learning centered on the four skills (reading, writing, listening, speaking). Group work, oral presentations, writing exercises.

Références, bibliographie et lectures recommandées

Advanced Grammar in Use - CUP
Advanced Vocabulary in Use - CUP
Academic Writing - Routledge

Support(s) de cours

  • Syllabus
  • Université virtuelle

Contribution au profil d'enseignement

Acquisition de compétences lexicales, écrites et orales nécessaire pour la poursuite d'un cursus en anglais.

Acquisition of lexical, written and oral skills necessary for the pursuit of a course in English.

Contributes to the following objectives of the Bachelor in Economics program:

LO 2.1 - Adopt a scientific approach to data collection, research and analysis and communicate results with clear, structured and sophisticated arguments

LO 2.2 - Display critical thinking, logical and abstract reasoning and develop an independent approach to learning

LO 4.1 - Work and communicate effectively as part of a team in an international and multicultural environment

Autres renseignements

Informations complémentaires

If there are any changes to the structure of the course, classes, examinations or the construction of the score for public health (COVID) reasons, these will be notified via the UV and the course sheet will be updated accordingly.

Contacts

Simon O'Donovan
simon.odonovan@ulb.be

Campus

Solbosch

Evaluation

Méthode(s) d'évaluation

  • Travail personnel
  • Examen écrit
  • Examen oral
  • Présentation orale

Travail personnel

Examen écrit

Examen oral

Présentation orale

Construction de la note (en ce compris, la pondération des notes partielles)

Course evaluation for ECON3 Lang S301
Your final mark will be calculated as follows: (subject to exceptional changes):
Mid-year exam in January (essay writing) = 40%
End of year oral exam (seminar discussion) = 40%
2 grammar & vocabulary exams (1 in Q1 and 1 in Q2) = 20%

In-class presentation in Q2 = 0% (developmental feedback only, no marks)
Written and Oral exam in August (second session)
Attendance (compulsory) = 0%

Langue(s) d'évaluation

  • anglais

Programmes