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Influences et Lobbying (EN)
Titulaire(s) du cours
Nadège BROUSTAU (Coordonnateur) et Nicolas BAYGERTCrédits ECTS
5
Langue(s) d'enseignement
anglais
Contenu du cours
1 -Course presentation and assessment method
Influence & lobbying, a useful differentiation
2 - Lobbying, definitions and protagonists
3 - Lobbying, advocacy and ICT
4 - Lobbyist Know How
5 - TP ICT for research
6 - TP Application
7 - TP Working on student reports
8 - TP Working on student reports
9 – Zsuzsa Anna Ferenczy, EP assistante
10 – Clara Lemaire, Fleishman-Hillard
11 – Communication tools for lobbying: goals, methods and actions
12 - Communication tools for lobbying: goals, methods and actions
13 – Vincent Metten, International campaign for Tibet, conference
14 - Conference
15 – Public decision making process and laws
16 - Presentation of student reports
17 – Ethics and NGO actions on lobbying regulation
18 - Comments on the reports, evaluation of the course
Objectifs (et/ou acquis d'apprentissages spécifiques)
At the end students will be able to:
Compare the differences between influence and lobbying in a democratic and digital context,
Reveal the psychological dimensions of influence and its expansion to digital tools,
Identify the protagonists and their activities,
Elaborate strong arguments relying on data and expert opinions,
Describe the process for elaborating norms and laws,
Discover the public action process, in a parliament as well as in civil society,
Ask ethical and critical questions about lobbying regulations.
Méthodes d'enseignement et activités d'apprentissages
Methods
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Articles, web survey
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Some situations will be analysed using audio-visual support.
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Professionals will show lobbying strategies and sharing their experience,
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Presentation of concepts, examples of analysis and teamwork by students.
Références, bibliographie et lectures recommandées
voir sur l'UV, actualisée chaque année.
Autres renseignements
Contacts
Professeurs : Johan DE RYCKER et Nadège BROUSTAUAssistant: Brieuc LITS (Brieuc.Lits@ulb.ac.be)
Evaluation
Méthode(s) d'évaluation
- Autre
Autre
5. Evaluation
5.1 Case Study 40%
Le dossier ne doit pas dépasser 12 à 14 pages avec notes de bas de page (hors sources). Les pages sont numérotées. Les sources respectent les normes bibliographiques et sont présentées avec usage de Zotero selon la norme RDF.
5. 2 Présentation de groupe et défense orale devant un jury en 10 à 12’. Questions et réponses sont prévues à l’ensemble du groupe.
5.3 Final exam 60%
Key questions and small case study for 60 %
5. 4 Second session
With a mark below 10/20, another exam is compulsory. The mark of the report cannot be kept for the second session.